02-07-14

Sociale Media

Knipsel.JPGDat sociale media ook hun voordelen hebben is de afgelopen dagen bewezen. Dankzij deze blog, facebook en het intranet op ’t werk ben ik nu nog maar op zoek naar 1 blikje van de Coca Cola WK2014 reeks: Nacer Chadli ontbreekt nog maar de 18 anderen zijn in mijn bezit of zullen morgen of overmorgen in mijn bezit zijn.

Gisteren kreeg ik al de bevestiging dat Kevin De Bruyne (de blikjesversie, niet de versie die in Brazilië een goal maakte) in Peulis op me wacht. Ook Christian Benteke ligt in Peulis klaar. Benteke wordt me trouwens ook bezorgd door een Brusselse collega die ik eigenlijk van haar noch pluim ken.

Blijft dus nog Chadli over om de volledige collectie van 39 WK-blikjes (19 Coca Cola voetballers, 19 Coca Cola Zero voetballers en 1 Coca Cola Light “fan-blikje”) in mijn bezit te hebben.

Sommige collega’s begrijpen niet hoe iemand die zo gedreven kan zoeken naar een blikje met een voetballer op totaal geen interesse heeft in het voetbal op zich en nog geen enkele match van dit WK heeft gezien, zelfs niet van de Belgen. Het is nochtans heel simpel … voetbal interesseert me al 40 jaar niet meer en Coca Cola blikjes interesseren me al 30 jaar WEL.

Ik ben namelijk tot de vaststelling gekomen dat ik dit jaar mijn dertigste verjaardag als Coca Cola Collector heb gevierd. Het is begonnen met twee bolvormige flesjes op mijn boekenrekje op kot in Hasselt. Daar kwamen dan enkele blikjes bij. Ondertussen is het uitgegroeid tot een collectie van 745 blikjes, meer dan 400 autootjes, meer dan 100 verschillende glazen, talloze flesjes, sporttassen, gadgets, reclameborden, parasols, Barbiepoppen, pluchen beertjes …

Hoe een dubbeltje rollen kan …

20:48 Gepost door Luc | Permalink | Commentaren (0) | Tags: sociale media, coca cola, blik, verzameling |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.